HA stemt in met nieuw bestuur

Leden van de Huurdersvereniging Amsterdam (HA) hebben gisteravond de bestuursleden gekozen die het gezicht zullen vormen van de vernieuwde vereniging. Ook de statuten en reglementen zijn vastgesteld, waarmee het nieuwe bestuur van de HA vanaf januari definitief van start kan gaan.

De rol van voorzitter gaat naar Hein van Haastert. Een bekende in de volkshuisvesting en zelfstandig actief bij zowel huurdersverenigingen als woningcorporaties. Met zijn stevige kennis van ontwikkelingen in de woningsector denkt de sollicitatiecommissie dat hij de aangewezen persoon is om de nieuwe HA te leiden. Daarin wordt hij bijgestaan door Jacques Bettelheim (secretaris) en Wendela Gronthoud (bestuurslid HRM en vrijwilligers). Jan Kok blijft actief als penningmeester om de nieuwe koers te implementeren. Ook Guido Egas blijft als bestuurslid verenigingszaken en vernieuwing actief bij de HA.

De HA en haar leden hebben afgelopen jaar hard gewerkt om de nieuwe vereniging vorm te geven. De nieuwe HA is de stedelijke belangenbehartiger van alle huidige en toekomstige Amsterdamse huurders en focust zich daarbij niet alleen op de sociale huurder maar ook op de vrije sectorhuurder en doelgroepen die nu niet aan een woning komen. De vereniging vertegenwoordigt vanaf 2017 ook nieuwe groepen huurders om zo de belangen van alle huurders in Amsterdam te kunnen vertegenwoordigen.